Langsung ke konten utama

Economics Article

The Advantages of Studying Economics


Economics is the study of how people decide to use resources on an individual and a collective basis. It examines the kinds of work people do and how much time they spend doing it. Economics also looks at production, investments, taxation and how people spend and save money. Before you commit yourself to spending time and effort studying economics, it helps to know the advantages of doing so.

Numerous Applications

Studying economics prepares you to deal with issues in a variety of fields, including business, law, politics, history and accounting. Knowing how scarcity affects purchasing decisions helps in a politician’s office, for instance, where people consider changes in taxation. It also helps in a department store where executives determine how much profit they might make from a certain product.

Current Events

Economic changes often occur, such as a decrease in unemployment, an upswing in the stock market or a trend of jobs being outsourced to other countries. During these changes, you can better understand the events as they happen by participating in classroom discussions. When the government announces a change in policy, such as a hiring freeze for federal workers, you’ll have the advantage of being part of a group of curious people asking questions about current events and how they apply to your curriculum.

Prepare for the Future

Studying economics helps you prepare for the future. You’ll have a grasp of the economic principles that affect your career prospects, investment decisions and retirement strategies. While other people are more uncertain about the economy and how to adjust to changing conditions, you can make better-informed choices and come up with ideas to deal with problems and benefit from opportunities.


Prestige

Earning an economics degree also earns you prestige. People who successfully study economics must operate at a high intellectual level. Because of its importance in society, economics is a social science for which you can earn a Nobel Prize. This puts it alongside other disciplines that offer awards such as chemistry and physics.



Summary :

               Economics is the social science that analyzes the production, distribution, and consumption of goods and services. As a student who is one of deepening the economic branch of accounting, we would need to know what the benefits of its study. Benefits of learning economics can prepare us to deal with problems in a variety of fields, including business, politics, history, and accounting. Apart from that we can determine the economic changes that are happening, by learning economy can help us prepare for the future. We will have an understanding of economic principles that affect career prospects. And the latter, by studying economics till we get a SE degree, it will enhance the prestige of the man himself.


Komentar

Postingan populer dari blog ini

Tantangan Perekonomian Global di Abad ke-21

Kalangan bisnis menghadapi sejumlah tantangan perekonomian yang penting abad ini. Seiring dengan perekonomian Negara-negara di seluruh dunia yang menjadi kian berkaitan, maka pemerintah dan perusahaan harus bersaing di seluruh dunia. Meskipun tidak ada satu pun orang yang dapat meramalkan masa depan, baik pemerintah maupun perusahaan kemungkinan perlu untuk memenuhi berbagai tantangan guna mempertahankan daya saingnya secara global. Terdapat lima tantangan yang akan dihadapi : 1.Dampak ancaman terorisme internasional yang terus berlangsung pada perekonomian, 2.Pergeseran ke arah ekonomi informasi global, 3.Menuanya populasi dunia, 4.Kebutuhan untuk memperbaiki mutu dan layanan pelanggan, dan 5.Usaha-usaha untuk meningkatkan kemampuan bersaing dari tenaga-tenaga kerja di setiap Negara.
Sedangkan menurut Bank Dunia, menyatakan bahwa terdapat lima tantangan yang akan di hadapi perekonomian Global setelah terjadi beberapa kali krisis Finansial pada awal abad ke-21.  Diantara lima tantangan Globa…

Pengalaman Menjadi Surveyor untuk Pilgub

Seiring dengan diadakannya Pilgub DKI Jakarta beberapa waktu lalu, banyak lembaga survey yang melakukan penelitian untuk melihat bagaimana jejak pendapat dan persepsi masyarakat terhadap Pilkada DKI Jakarta. Penelitian ini nantinya berujung pada hasil elektabilitas calon pasangan Gubernur dan Wakil Gubernur. Nah disini gue mau cerita pengalaman menjadi surveyor di lembaga survey. Awalnya diajak sama temen. Dia ini sering ikut gabung ke kerjaan yang gak terlalu terikat banget, freelance lah istilahnya. Berhubung lagi liburan kuliah, jadi coba-coba aja ikutan biar tau. Oke langsung cerita ke pengalaman menjadi surveyor di Indikator dan CSIS.


1. Surveyor di Indikator.
Ikut workshopnya dulu di deket kampus. Semua surveyor diajarin gimana teknis di lapangan, cara menggunakan aplikasi, pembagian surat tugas, wilayah kerja, kuesioner, souvenir, dan uang transportasi. Waktu kerja lapangan dibatasin, pokoknya tanggal sekian adalah waktu pengembalian berkas ke panitia. Kerjanya ini berdua untuk t…

Happy Friendship Day ?

are you serious today is a Happy Friendship Day? yaa I'm sure :)
asik sih punya sahabat, dulu gue punya sahabat. waktu sekolah di kupang, gue punya sahabat. waktu di sd,gue punya banyak sahabat yang tergabung dalam sebuah genk. waktu kelas 7, gue punya sahabat. waktukelas 8, gue punya sahabat. waktu gue kelas 9, gue punya sahabat. dan itu orangnya berbeda-beda. sahabatcuma bertahan sementara. saat kita dekat, mungkin kita nganggep dia sahabat. tapi coba deh perhatiin waktukita udah jauh sama dia. dia pun bakalan punya sahabat baru.
lo tau kan arti sahabat itu apa? sahabat adalah orang yang sangat dekat dengan kita, yang tentu kita sayang, yang selalu ada di saat kita ingincurhat, yang selalu mengerti kita.
tapi.... tapi... kalo kita curhat sama orang yang konteksnya udah jauh sama kita, pasti dia jadi gak ngerti apayang kita curhatin. mungkin dia juga kurang ngerti apa yang kita rasain. bahkan teman biasa yang berada didekat kita yang tidak mempunyai gelar sahabat kita justru yang leb…